Digitalna promocija turizma u Valjevu

Gradske vesti

Valjevski Odsek Akademije strukovnih studija Zapadna Srbija bio je domaćin konferencije „Digitalna promocija turizma u Valjevu”, čiji je organizator Udruženje za ekonomsko osnaživanje žena ,,ŽEM” Valjevo, uz podršku grada Valjeva, Turističke organizacije Valjeva, valjevskog Odseka Akademije i Ministarstva turizma, trgovine i telekomunikacija Republike Srbije.

Cilj Digitalne promocije turizma u Valjevu je promocija našeg grada na jedan moderan način, reči su Ljiljane Stanojević, predsednice Udruženja za ekonomsko osnaživanje žena.

„ Promovisaćemo lepote našeg kraja na savremen način putem digitalne promocije. Na konferenciji imamo dosta priča iz iskustva, što nam je dobar primer prakse da malo pokrenemo naše žene preduzetnice iz ruralnih krajeva“, kaže Stanojević.

Učesnike konferencije pozdravili su predstavnici Ministarstva turizma, trgovine i telekomunikacija, koje je dalo podršku ovom projektu.

„Mi kao resorno ministrarstvo podržavamo mnogobrojne projekte koji se tiču pre svega digitalizacije u turizmu, tako i kada su u pitanju nevladine organizacije i udruženja, a odnose se na digitalnu pismenost žena iz ruralnih područja. Ministarstvo je prepoznalo da je digitalna promocija prednost i ključna za razvoj društva i smatramo da su žene sa ruralnog područja uskraćene za neko neformalno obrazovanje. Sve se okrenulo digitalnim tehnologijama i kada je privreda i kada je turizam i obrazovanje u pitanju. Ove godine je bio rekordan broj noćenja što se tiče turizma u Srbiji, imamo e-turističkog vodiča,  tako da radimo na tome da se elektronskim putem što više poslovi obavljaju kada je u pitanju turizam, trgovina i ostale delatnosti“, rekla je Mira Gojković, savetnik Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.

Ana Marković, direktorka TOV govorila je o značaju digitalnih kanala promocije turizma i naglasila njegovu prednost jer nema vremenskih i prostornih ograničenja, kao i da su troškovi predstavljanja dosta niži u odnosu na neke tradicionalne vidove promocije.

“Što se tiče digitalne promocije turizma, urađeni su i mnogi projekti koje je podržalo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija. Već druga godina za redom kako ministarstvo podržava projekat digitalnog opismenjavanja žena iz ruralnog područja. To je projekat  koji ima rezultate, gde smo mi udružili žene iz ruralnog područja. Nosilac ovog projekta je Udruženje za ekonomsko osnaživanje žena i ono je finansijski podržano od strane ministarstva, a cilj je da se tim mladim ženama koje su na selu da se vidi njihova ponuda, da svoje usluge i proizvode unaprede. Najlakši način na dođu do turista je i da se predstavite na društvenim mrežama, da budu konstantno prisutni, jer digitalni kanali podrazumevaju stalnu prisutnost. Danas na Akademiji strukovnih studija Zapadne Srbije realizuje se konferencija posvećena digitalnoj promociji turizma u Valjevu, a Valjevo je kraj koji ima mnogo toga da pokaže. Ti digitalni kanali mogu predstaviti i verski turizam, seoski turizam, planinski turizam i gradsko jezgro, “City break” ponude koju naš grad pruža, tako da mi u TOV koristimo sve te kanale i u ovo vreme pandemije gde smo ograničeni, ne izlazimo toliko na sajmove, neka okupljanja nisu dozvoljena, manifestacije i to nam je nemogućnost da na taj način predstavimo turističku ponudu našeg kraja. Polako se menja slika načina komuniciranja, menja se način poslovanja u turizmu, pronalaze se lakši načini sa manje novca da se dođe do što većeg broja turista. I mi se prilagođavamo, moramo biti u skladu sa vremenom koje nam  nosi ovo novo stanje u kome se nalazimo”, zaključila je Ana Marković.

Obučen u srpsku narodnu nošnjulicencirani turistički vodič Željko Petrović jedan je od najboljih po broju tura koje je uradio na engleskom jeziku i broju turista koji su posetili Srbiju. Po njegovim rečima, narodna nošnja izaziva osmeh gosta pre nego što ga upozna i to je primer dobre prakse jer oni to nemaju u svojoj zemlji.

„Mi smo uslužni servis i moramo biti spremni na razne zahteve, takvo je vreme da nema mnogo najava, pandemija diktira taj tempo, a mi smo spremni. Sa uslugama u turizmu moramo biti dobri domaćini, moramo širiti ruke za dobrodošlicu, a jednostavno narodna nošnja je naša, nemaju je drugi, a ja radim pre svega sa strancima“, istakao je Petrović,  i dodao da Valjevo ima dobru perspektivu za razvoj turizma.

„Nema bližeg grada predstonici Srbije Beogradu koji ima tako bogatu kulturološku, istorijsku i prirodnu ponudu, tako da Valjevo to mora da iskoristi u narednim godinama. Imamo šta da ponudimo, Stari grad – Tešnjar, centralna BID zona, planine, reka Gradac, kulturno nasleđe. Različiti gosti dolaze u različite svrhe, neko je tu zbog gastronomije, neko zbog duhovnosti, neko zbog prirode i mi onda moramo imati različite ponude za različite goste“, zaključio je Petrović.

Predavač Akademije strukovnih studija Zapadna Srbija – Odsek Valjevo, dr Biljana Rabasović, govorila je o perspektivama za diferencijaciju ponude ruralnog turizma valjevskg kraja „Digitalni detoks“.

„Od prošle godine na ovamo korona virus je samo pojačao digitalizaciju, zavisnost turista i običnog čoveka od digitalnih sadržaja. Naročito se povećala sa njenim mobilnim uređajima mobilnim telefonima, tabletima i stavila pred pružaoce usluge dodatne zadatke. Mobilni telefon omogućava turisti da sam bira, da u svakom momentu bude povezan, da preskaču turističke agencije i klasične posrednike kakve smo ranije imali. To od pružalaca usluga zahteva prilagođavanje ponude i to ne samo preko običnih pretraživača i postavljanja svojih informacija na sajtove, nego mnogo sofiscitiranije pristupe od bukunga do novopojavljenih platformi za direktnu prodaju sadržaja. Mi u Strukovnoj akademiji smo pripremili za naučnu konferenciju rad na temu digitalnog detoksa, odnosno upotrebe ruralnog turizma i seoskog smeštaja u svrhe odvikavanja od interneta. Neka poslednja istraživanja govore da u septembru mesecu na više od hiljadu srednjoškolaca  i osnovaca u Srbiji gde je urađeno istraživanje i da ne na tako mali broj njih  provodi i do 40 časova na internetu i na društvenim mrežama”, naglasila je dr Biljana Rabasović.

Ona je dodala da programi postoje i da okruženje Hrvatske i Slovenije jako su dobro brendirale svoj ruralni turizam , wellness i zdravstveni turizam kao mesta gde se može provesti  izvesno vreme bez mobilnog signala.

“Nama se učinilo da kanjonom reke Gradac  i na valjevskim planinama postoje mesta gde je slabija pokrivenost mobilnim signalom i da upravo to može biti prednost za ove ciljne grupe. Nije dovoljno isključiti mobilni signal i da će gosti doći, naprotiv, programi i sadržaji moraju biti mnogo bogati, domaćini ne mogu sami da ostanu tako da smo mi sa Turističkom organizacijom Valjevo danas ovde pripremili neki materijal da uputimo kako bi se moglo doći do tog segmenta gostiju i kako bi se mogla diverzifikovati ponuda umesto ruralnog turizma, jer turisti koji se odvikavaju od interneta takvi posetioci se zadržavaju duže , troše više i vraćaju se ponovo”, ističe Rabasović.

O centralnom informacionom sistemu portal E-turista iz oblasti ugostiteljstva i turizma govorio je Miroslav Pimić iz Gradske uprave Valjevo.

“Radi se o projektu i platformi Vlade Republike Srbije u saradnji sa Ministarstvom za trgovinu, turizam i telekomunikaciju i to je uvela jedinica lokalne samouprave. Sve jedinice lokalne samouprave i naravno grad Valjevo primenjuju sistem koji sadrži kompletne podatke o pružaocima usluga, kao i objektima u kojima se smeštaju gosti. Jako je važno da je sistem vrlo jednstavan i procedura u toku zahteva za kategorizaciju objekata. Ono što je najbitnije u ovo doba pandemije skraćuje proceduru da ljudi moraju da dolaze u Gradsku upravu i podnose zahteve, da čekaju, sve to mogu uraditi elektronski preko portala. Korisnici otvaraju svoje korisničke profile preko kojih mogu da vode kompletnu knjigovodstvenu evidenciju vezano za boravak svojih gostiju. Pristup ima Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, Republički zavod za statistiku i ovlašćena lica u lokalnim samoupravama. Iskoristio bih ovu priliku da sve ljude iz Valjeva i na Divčibarama, koji imaju objekte kategorizovane ili će u narednom periodu biti predmet kategorizacije, da nam se obrate gde će dobiti najednostavnija uputstva kako to sve da urade. Dovoljno da se obrate telefonom ili mejlom gde će dobiti pristupne šifre i sve ono što je neophodno za postupak kategorizacije”, kaže Miroslav Pimić.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *