KAKO BITI USPEŠAN U POSTUPCIMA JAVNIH NABAVKI

Kolubarski okrug

U Centru za stručno usavršavanje u Šapcu održana je tematska sednica Parlamenta privrednika Regionalne privredne komore Kolubarskog i Mačvanskog upravnog okruga u proširenom sastavu, na temu: „Kako biti uspešan u postupcima javnih nabavki“.

Cilj održavanja skupa bio je bliže upoznavanje sa izmenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama, koji je u primeni od 1. januara ove godine, kao i podrška privrednicima koji učestvuju na tenderima. Predstavljene su procedure registracije na portalu javnih nabavki, postupak pronalaženja poziva naručilaca na koje ponuđači mogu da podnesu ponude elektronskim putem, mogućnosti komunikacije naručilaca i ponuđača tokom postupka, kao i postupak zaključenja ugovora o javnoj nabavci.

Na skupu su učestvovali privredni subjekti iz oblasti industrije i građevinarstva, kao i predškolskih ustanova sa područja Šapca i Loznice, koji učestvuju u postupcima javnih nabavki.

Očekuje se da će portal javnih nabavki omogućiti veću transparentnost, efikasnost i veću mogućnost kontrole samih postupaka, odnosno povećati konkurenciju na strani ponuđača.

Izmene Zakona o javnim nabavkama uglavnom se odnose na sledeće:

1) Uvođenje ekoloških kriterijuma (u ugovoru, tehničkoj specifikaciji, kod označavanja proizvoda);

2) U oblasti usluga, definisan je spisak usluga, kod kojih najniža cena, ne može biti odlučujići kriterijum izbora ponuđača (računarske, konsultantske i sl.usluge), već se mora uzeti u obzir i nivo kvaliteta;

3) Privredni subjekti koji imaju javne nabavke preko 3 miliona din., moraju imati lice-službenika za javne nabavke, zaposleno u firmi;

4) Komunikacija, isključivo elektronskim putem, između naručioca i  ponuđača, kao i sa Komisijom za zaštitu konkurencije;

5) Aktivnostima Kancelarije za javne nabavke, umnogome je olakšan ponuđačima pristup Portalu za javne nabavke;

6) Komisija za zaštitu konkurencije je dobila veće nadležnosti i mogućnosti  kontrole sprovođenja postupka, proverom IP adrese (kod dogovora dva ili više ponuđača i sl.).

Radi pristupanja portalu javnih nabavki, obavezna je registracija ili preregistracija zakonskog zastupnika, odnosno lica zaduženog za poslove javnih nabavki u firmi, sa ovlašćenjem zakonskog zastupnika, uz mogućnost otvaranja više korisničkih naloga za istu firmu. Detaljno je predstavljen sadržaj portala, čiji bitan, polazni element, predstavljaju smernice za pripremu konkursne dokumentacije i pripremanje e-ponude, kao i Registar zaključenih ugovora i sporazuma i druge korisne informacije – posebno za ponuđače (planovi i postupci javnih nabavki, uputstvo za sačinjavanje ponude, izjava o ispunjenosti kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta, zapisnik o otvaranju ponuda i dr). 

U narednom periodu, očekuje se efikasnije i funkcionalnije dobijanje poslova na relaciji privatni – javni sektor, veća konkurentnost, unapređenje sistema kontrole, što bi trebalo da utiče na smanjenje nepoverenja u sistem javnih nabavki.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *