Ozbiljan iskorak OŠ „Andra Savčić“ u unapređenju znanja i veština u oblasti inkluzivnog obrazovanja

Gradske vesti

U okviru „Erazmus“ programa, dve profesorke iz Osnovne škole „Andra Savčić“ tokom su pohađale obuku u Italiji. Takođe, povodom saradnje sa partnerskom školom, već narednog meseca, šest profesorki putuje na obuku u Portugaliju radi realizacije projekta „Razvojni model inkluzije kao indikator celokupnog razvoja učenika“.

Osnovna škola „Andra Savčić“ iz Valjeva je krajem 2021. godine verifikovala status u međunarodnoj organizaciji „Erazmus“ i na taj način su obeležili 70 godina od osnivanja. Početkom 2022. godine konkurisali su sa projektom „Razvojni model inkluzije kao indikator celokupnog razvoja učenika“ i taj projekat je prihvaćen.

Osim što će znatno unaprediti i poboljšati znanje i veštine vezane za inkluziju, Treća osnovna škola će zahvaljujući ovom projektu, steći nova iskustva preko potrebna za dalji uspešan nastavak rada sa učenicima koji imaju smanjene mogućnosti i smetnje u razvoji, decom sa invaliditetom i težim zdravstvenim problemima, đacima koji žive u ruralnim oblastima i koji se suočavaju sa socijalno-ekonomskim poteškoćama.

OŠ „Andra Savčić“ je na projektu dobila dva partnera – italijanski grad Palermo i portugalski grad Barselos, koje će dva školska tima posetiti u februaru i martu upravo zbog sticanja novih iskustava sa njihovim programima obuke, ali i razmene svega što je do sada (u)rađeno na polju inkluzivnosti.

Povodom predstojećih studijskih putovanja “Erazmus timova” Treće škole u Italiju i Portugal, održana je konferencija za medije na kojoj je rukovodstvo škole sa predstavnicima timova govorilo o samom projektu, njegovom značaju i realizaciji projektnih aktivnosti.

“Erazmus tim” Treće škole čine Jelena Petrović, učiteljica u izdvojenom odeljenju u Gornjoj Grabovici i profesorka engleskog jezika Nataša Stanković, koje su već bile na obuci u trajanju od pet dana. Takođe, u martu mesecu  na period od pet dana u portugalski grad Barselos odlazi šestočlani “Erazmus tim” u kome su učitaljice Željka Vidić, Danka Tripković, Biljana Trifunović, zatim profesorka biologije Aleksandar Milosavljević, profesorka engleskog Marija Beljić i pedagog Milica Milanović.

“Raspisali smo interni konkurs u školi sa uslovima koji se tiču obrazovanja, rada i stručnog usavršavanja u inkluziji, poznavanja stranih jezika i javilo se preko 30 kolega. Škola je formirala komisiju koja je pregledala kompletnu dokumentaciju i na osnovu toga odlučeno je ko su članovi timova koji idu u Palermo i Barselos. Oni ne idu na turističko putovanje, timovi nose ozbiljnu dokumentaciju, programe rada, sve se tačno zna. Da bi ti ljudi uopšte otputovali, postojali su ozbiljni kursevi jezika, kulturološka priprema, istorijska priprema, psihološke radionice, imali smo podršku ljudi koji su živeli u tim zemljema u koje se ide. Najveća dobit je to što će oni  razmeniti iskustvo, sresti ljude, upoznati se i naučiti stvari koje će ovde primenjivati. Mi smo ovim već dobili jako mnogo, jer je ceo kapacitet škole promenjen u odnosu na taj avgust 2021. godine kada smo krenuli priču vezano za projekat. Toliko je rada i energije uloženo, divnih i važnih stvari urađeno”, poručila je Milica Vojić Marković, pomoćnik direktora OŠ “Andra Savčić” i stručni saradnik.

 

Jelena Petrović, učiteljica u IO Gornja Grabovica, jedna je od radnika Treće škole koji je imao posebna iskustva u radu sa inkluzivnom decom.

Foto:M.Mitrović

“Veliki broj dece sam učila koja su radila po nekom od IOP planova i konstatno sam se lično usavršavala na tom polju i konstantno sam i tražila i dobijala pomoć uprave škole i PP službe. Međutim, inkluzija je polje koje nikad neće biti gotovo dovoljno ispipano i dovoljno proučeno i nikad čovek ne može da ima dovoljno znanja za sve ono što nas u samoj inkluziji očekuje. Koleginica Nataša i ja ćemo boraviti pet dana u Palermu i svaki dan nam je prema programu isprogramiran od ujutru do uveče. Ono što me posebno raduje je što smo upravo dobili da idemo u Italiju koja predstavlja kolevku inkluzije i smatram da ćemo moći dosta toga da naučimo i da prenesemo svojim kolegama. Sa nama će tamo biti profesorke Univerziteta iz Palerma i mnogi drugi prosvetni radnici, pre svega učitelji. Nadam se da ću naučiti nešto novo, da ćemo uvideti na koji se način to tamo radi, da ćemo pohvatati novine i preneti ostalim kolegama u metodama i oblicima rada, u ophođenju prema deci, u samom radu, u materijalu koji se priprema, u svemu što možemo očekivati u našem razredu”, rekla je učiteljica Jelena Petrović na konferenciji za novinare koja je održana pre samog polaska u Palermo.

Učiteljica Željka Vidić, jedna je od šest članova tima koji u martu mesecu putuju u portugalski grad Barselos. Njen tim posetiće jedan obrazovni centar u ovom portugalskom gradu, koji radi sa decom sa teškoćama u razvoju, koji ima svoj pristup inkluziji i svoje metode i tehnike rada.

“Puna sam želje i iščekivanja za novim znanjem, kao da sam na početku karijere. Srećna sam što sam deo ovog školskog tima i ove grupe ljudi koja radi sa puno žara i puno energije. Imamo dosta kvalitetnog znanja po pitanju inkluzivnog obrazovanja, s obzirom na to da je inkluzija u škole uvedena 2011. godine. Odlazak u Barselos nam pruža svakako jedno novo, lepo i  korisno iskustvo i želju da saznamo kako se to radi u drugom delu Evrope. Na licu mesta imaćemo priliku da vidimo kako se tamo radi, s obzirom na to da nam je poznata činjenica da je Portugal sredina gde jedan deo školske dece ne završava redovno školu i van nastavnog sistema obrazovanja su, što je njihov ogroman problem. Znatiželjni smo da vidimo kako i sa koliko sredstava oni rade. Znamo da imaju pristupe odrđenim evropskim fondovima, što im daje lepu prednost u odnosu na nas, jer su ipak materijalno obezbeđeniji. Moje mišljenje je da u našoj sredini, naše kolege, zaista ulažu svo svoje znanje, kvalitet, maštu i sve svoje sposobnosti da bi se napravilo jedno kvalitetno i lepo obrazovanje i kvalitetni individulani obrazovni programi kada su deca koja rade po IOP-u u pitanju”, naglasila je Željka Vidić.

/redakcija/

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *